צמיגי מישלין

מערכת שורש  יח טבת, תשעז  1/16/2017

צמיגי מישלין ממשיכים לחדש!
.......................

צמיגי מישלין

צילום: יח"צ מישלין

צמיגים איכותיים הם חובה בכל מכונית - גם כדי לזכות ברמת בטיחות גבוהה ככל האפשר וגם כדי ליהנות מחוויית נסיעה נעימה בכל כביש ובכל תנאי דרך. בהתאם כדאי להשקיע בקניית צמיגים של מותג מוכר, ואם כבר מותגים מובילים בעולם הצמיגים הרי שהשם מישלין הוא שם נרדף לאיכות.

במובן מסוים, מישלין המציאו את הצמיגים - לפני כ-120 שנה האחרים אדוארד ואנדרה מישלין הצליחו לייצר צמיג שאפשר לתקן בקלות כשהוא מתפנצ'ר, וב-1946 הציגה החברה שהקימו צמיג מהפכני נוסף, הצמיג הרדיאלי ששיפר משמעותית את ביצועי כל המכוניות בעולם ועל כן הפך עד מהרה לסטנדרט מקובל. גם במאה ה-21 ממשיכה צמיגי מישלין להפגין חדשנות ולהוביל את עולם הצמיגים, ואת הנהגים, לעתיד טוב יותר.

איך הצמיגים של היום היו נראים בלי מישלין?

סביר להניח שגם אם האחים אדוארד ואנדרה לא היו מאתגרים את עצמם עם הניסיון לפתח צמיג שקל לתקן בו פנצ'רים, הצמיגים היו משתכללים עם השנים, שהרי אי אפשר לעצור את גלגלי הקדמה.

באופן דומה, יכול להיות שחברה אחרת הייתה הוגה את הרעיון שעומד בבסיס הצמיג הרדיאלי ומצליחה ליישם אותו.

אבל מה שבטוח שהוא שחברת צמיגי מישלין האיצה מאוד את פיתוח הצמיגים, וממשיכה לעשות זאת כל הזמן, ובהתאם חברות ישראליות בולטות בתחום כמו למשל צמיגי זוארץ שמייבאת, משווקת ומתקנת צמיגים של כל היצרנים ממליצות על מישלין בפה מלא.

הצעד הראשון היה כאמור שכלול של פטנט קיים (שנרשם ע"י ג'ון דנלופ, שגם שמו מזוהה עם צמיגים איכותיים) - בזכות השכלול של האחים מישלין ניתן היה להשתמש בצמיגים לאופניים, ולאחר מכן גם למכוניות, בצורה יעילה והתוצאה: עלייה של ממש בביקוש לצמיגים ובעצם מהפכה אמיתית בעולם הרכב.

מהפך דרמטי אף יותר היה הצגת הצמיג הרדיאלי ב-1946: עד לאותה שנה ולהמצאה של צמיגי מישלין, הצמיגים שהותקנו על כלי הרכב השונים היו דיאגונליים וסבלו ממספר חסרונות משמעותיים. קודם כל, עקב המשקל הרב שלהם צריכת הדלק של המכונית הייתה גבוהה מאוד. שנית, תוחלת החיים שלהם הייתה נמוכה יחסית, ושלישית, המהירות המרבית של המכוניות הייתה מוגבלת מאוד בגלל הנטייה של אותם צמיגים להתחמם והסיכון להתפוצצותם.

הפתרון של חברת מישלין היה להפריד את שלדת הצמיג ל-2, כרכס לחוד וחגורה לחוד, וכן להניח את השכבות שמרכיבות אותו לרוחב. הפתרון סיפק מענה אפקטיבי לכל הבעיות הנ"ל ושיפר משמעותית את רמת הבטיחות בזמן הנהיגה, כולל במהירויות שבעבר נחשבו גבוהות מאוד וכיום הן סטנדרטיות.

הפיתוח האחרון - צמיגים שמאפשרים נסיעה גם עם פנצ'ר

באופן טבעי צמיגי מישלין לא נחה על זרי הדפנה אלא המשיכה להשקיע משאבים רבים במחקר ובפיתוח על-מנת להישאר בצמרת יצרני הצמיגים בעולם.

הפיתוח הבולט האחרון של מישלין - שהמטה המרכזי שלה שוכן בקלרמון-פראן, המקום בו פיתחו אנדרה ואדוארד את הצמיג הראשון של החברה - הוא צמיג שניתן להמשיך ולנסוע איתו גם אם התפנצ'ר. ניתן לנסוע למרחק של 200 ק"מ בנוחות מרבית ואפילו במהירות של עד 80 קמ"ש, כך שההגעה למוסך מתבצעת בזמן המתאים לנהג ומבלי לשבש יתר על המידה את שגרת חייו.

עוד כדאי לציין שמבחינת חברת מישלין צמיגים איכותיים הם גם צמיגים שמבטיחים צריכת דלק נמוכה ובכך גם חוסכים לנו כסף וגם מצמצמים את זיהום האוויר שמסכן את עתיד כדור הארץ.